روی سرازیری فراغت یک عید داد زدم‌: به ، چه هوایی !


همانا بهترین تعطیلات عمرم را در روزهایی گذراندم که شنبه اش به نوروز افتاده بود  و هماناتر اینکه من به این گزافه دل میبندم که سال زوج و شنبه ی تحویل سال را و بز را نمیشود دوست نداشت و بزرگ نشمرد . فراغتم برای خودم بود . شخص خودم .

روزهای ابتدای آن را در اهواز با دوستان خانوادگی از گل بهتری بودم . کارون و باران و پارک چوبی و باقی لذایذ دمخوری با اعراب عزیز  . و به این نتیجه رسیدم مگر بهتر از عربها هم قومیتی هست آخر ؟ مهمان نوازتر و صمیمی تر و دوست داشتنی تر ؟ و در دلم به تمام سالهایی که به اسم آریایی بودنم ، دلم از عربها و تصورشان پر از غضب می شد فحش ناموسی دادم :)

به خانه که برگشتم آدمهای دیار خودمان و خویشانم چنان ضربه فنی ام کردند با اخلاقشان و تخلیه انرژی شدم  که .... به رسم تغییر سال و حول حالنا :) جا نزدم و کم نیاوردم و به دیدار دریا رفتم . دریای عزیز و علی مهربانش . و بسی دو به شک شدم که آیا  عرب بهتر است یا مازنی ؟ سفرم به ساری چنان از آری و نه پر بود ابتدایش که وقتی کنار دریا بودم و شانه به شانه اش ،باورم نمیشد که بانوی جوان و زیبا و دوست داشتنی ای که دارد برای هر دویمان چای میریزد  واقعی است و حقیقتا داریم گفتگو میکنیم . چنان که دریا با تشر نگاهم میکرد و :" تو چته ؟ نکنه بهت خوش نمیگذره یا من اونی که فکر میکردی نیستم ؟"

 مهربان و مهمان نواز  و گرم ... دوست مازندرانی ام !

وقتش رسیده بود که نتیجه ای حاصل شود . اینکه :" همه ی آدمها از ما بهترند !"

به گمانم بهار، زنی ترکمن است که روسری خود را ایستاده بر بالاترین فلات دنیا به باد می دهد ...

منظره ای که مرا به وجد می آورد :)


* دلم برای دوستم ، دریا ، تنگ شده :(

** سیاوش عزیز از خودت یک خبری بده انصافا !


نظرات 16 + ارسال نظر
شقایق یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 23:36

خوش به حال دریا..
من چى..؟ یعنى حسادت نکنم..؟! :))

خوشا ب حال من ک تو رو دارم

شازده کوچولو پنج‌شنبه 27 فروردین 1394 ساعت 11:17 http://24989.Blogfa.com

سلام گلبانو .
خدا رو شکر که تعطیلات خوبی داشتی
منم ازت یاد گرفتم و تصمیم گرفتم در سال جدید دوباره به روز باشم و یه کم به خودم وقت بدم ، برای نفس کشیدن در هوایی که دوستش دارم
منتظرت هستم.ضمنا بابت اون کد رمز که برام گذاشتی هم ممنون.

مامان نازدونه ها شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 10:05 http://nazdooneha.blogfa.com

سلام ارغوانم خوشحالم تو شروع سال جدیدروزهای خوب ومتفاوتی رو گذروندی انشالله که روزهای پیش روت هم مملو از اتفاقات خوشایند برات باشه عزیزم
منم امسال یه شب رو مهمون یه دوست عرب تبار بودیم که خیلی بهمون خوش گذشت ونظرمو در مورد اعراب عوض کرد (:

انیران سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 12:59 http://tutiehend7007.blogfa.com/


...
...
...
...
...
...
...
....
...
...
...
بازش کردی مراقب باش...توش از این دلقک فنری ها گذاشتم....
کادوی عیدته ببخشید دیر به دستت رسید

منیر سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 08:30

همه روز و روزگارت پر از خوشی عزیزم.

گلابتون بانو دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 13:00

سلام
سال نو مبارک
خوب از جنوب تا شمال رو گشتی! خوش باشی همیشه.

انیران دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 10:58

سخن کز دل برآید
لاجرم بردل نشیند

شیما یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 23:06

خووووش به حال دریااا
خوشحالم که بهت خوش گذشته

عزیزم . شک نکن یه روز به دیدن تو هم میام . به امید خدا :)
فدای تو

امین یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 10:58

سلام
چی یعنی توی اینهمه سال دزفول زندگی کردی
منم همش اندیمشک بودم ولی
ولی دزفول به دنیا اومدم
خخخخ
راستش رو بخوای زیادم اهل بیرون رفتن نیستم دزفول کم میرم کلا
الان چرا رفتی لرستان پس متاهل شده اید ایا یا خانواده رفته اند

اخی هنوز یکی از عمو ها دزفوله پس
خوبه میتونی بیای و سر بزنی
درود بر روح آریاییت

سلام
بله از تولد تا 23 سالگی دزفول بودم
الان لرستانم و متاهلم . اوهوم .
عموم اندیمشکه ! چه حافظه ای داری . ثانیه ایه :)

انیران یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 10:12 http://tutiehend7007.blogfa.com/

سلام خانوم...
عیدت مبارک...
خدارو شکر که بهت خوش گذشته ...
من که هنوز گیجم اصلا نفهمیدم عید امسال چه جوری گذشت...
البته خدارو شکر خوب گذشت...

عید شما هم مبارک عزیزم
ممنونم
خداروشکر

آلما شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 16:21

سلام
خوشحالم ک بهت خوش گذشته بانو
حالا بگو ببینم کی میای شیراز؟؟؟
اردیبهشت شیراز محشره ....محشر
:))))

فدای تو . ممنونم . جای همه ی ما تو از عطر بهار نارنجش مست شو

دریا شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 15:02

سلام عزیزم
خانه داری و مهمان نوازی ام در حد تو نبوده ولی خوشحالم که خوش گذشته
دلمون برا کیان و نهههههه گفتناش تنگ شده
ببوس کصافطو
در ضمن خوبی و مهربونی از خودته مهربان من
امیدوارم سالی پر سفر و پر از اتفاقای قشنگ پیش رو داشته باشی

فدای تو بشم من :)
شاد و خوشبخت باشی نفسم

nasim شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 08:21 http://zanzouleh.blogfa.com/

یه دوست عرب داشتم که بهترین خاطررو از اعراب واسه من درست کرد بسیار مردمان خوبی هستند.انشا الله روزهای بهتری در این سال بز داشته باشی :*

شما هم همینطور عزیزم

امین شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 06:05

سلام مجدد
آره حق با شماست یعنی حق با توئه
مرسی ازت ازغوان عزیز
لطف داری
از اندیمشکم باید رد شده باشی پس
فلالم که نخوردی که

از اندیمشک رد شدم ؟؟؟؟ من 23 سال دزفول زندگی کردم . همسایه ی اندیمشک بودیم . هنزم یکی از عموها اونجاس . فلافلم هنوز جزو علاقه مندیهامه . دورود بر خوزستان عزیز :)

نبات جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 20:56 http://be-live.blogsky.com

سلام عیدت مبارک .. یه تعطیلات خوب اول سال انرژی خوبی برای شروعه ... چه خوب که بهت خوش گذشته و چه جالب که هم جنوب بودی هم شمال با همه تفاوتها و زیبایی های خاص خودشون ...

بله نبات جونم . تعطیلات فوق العاده ای بود . ممنونم

امین جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 18:59

سلام مجدد
اومده بودی اهواز
فلافل هم خوردی یا نه
آره خب عربهای خوب هم وجود دارن و خیلی هم مهمان نوازن ولی متاسفانه آدمهای خیلی خیلی بد هم توشون وجود داره
واسه اینه که من ازشون بدم میاد از اکثریت شون یعنی
چون اکثرشون واسه من یا با من بد بودن ولی خوبم دارن

سلام :)
بله خب این یه واقعیته که آدم های خوب و بد در هر قومیت و نژادی وجود دارن .
امیدوارم روزی خوب هاش سر رات قرار بگیرن تا به حرف من ایمان بیاری :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد